Odpowiedzi

2009-11-04T22:32:56+01:00
Np w 100
obnize 0 20% - 80 i 25%-60 jedna czwarta
a o 45%- odrazu 55- ta jest wieksza
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:38:22+01:00
Większa jest obniżka 2 o 45% ponieważ obniżając o 20% obniżyliśmy tylko 1/5 i potem 25% ale już z całkiem mniejszej liczby, natomiast o 45% tj. już z całej sumy, czyli z sporej kwoty
np:
100 zł cena początkowa - 20% = 80 zł - 25%, ale już z tych 80 to 20 czyli łącznie obniżono o 40 zł
W przypadku 2 od razu 0 45% czyli 45 zł
1 1 1
2009-11-04T22:51:15+01:00
Powiedzmy ze dana rzecz kosztuje 100zł wiec jest to 100% ceny obniżamy ja o 20% tzn ze szukamy ceny danej rzeczy po 20% obniżce czyli:
100zł - 100%
x - 80% (bo od 100% odejmujemy 20%=80%)
czyli x=100zł*80%/100% co daje nam x= 80zł
teraz 80zł stanowi 100% ceny danej rzeczy czyli?
80zł - 100%
x - 75% (bo od 100% odejmujemy kolejna obnizke o 25%=75%)
czyli x=80zł*75%/100% co daje nam x=60zł
60zł tyle wynosi ostateczna cena po obu obnizkach

teraz sprawdzimy ile bedzie kosztowala rzecz po obnizce o 45%
znowu powiedzmy ze dana rzecz kosztuje 100zł wiec jest to 100% ceny obniżamy ja o 45% tzn ze szukamy ceny danej rzeczy po 45% obniżce czyli:
100zł - 100%
x - 55% (bo od 100% odejmujemy obnizke o 45% co daje nam 55%) czyli
x=100zl*55%/100% po obliczeniu otrzymujemy x=55zł
odpowiedz: Obnizka o 45% jest wieksza od 2obnizek kolejno o 20% i 25%.
4 4 4