Pan Wojtek jest teraz 2 razy starszy od syna. 18 lat temu był od niego starszy 3 razy.Wynika z tego że.:
a) Pan Wojtek jest o 18 lat starszy od syna
b) Syn pana Wojtka już od 18 lat jest pełnoletni.
c) Pan Wojtek 18 lat temu obchodził pięćdziesiąte urodziny
d) Syn pana Wojtka jest uczniem szkoły podstawowej.

..chciała bym z obliczeniem.:)

3

Odpowiedzi

2010-04-15T14:36:21+02:00
X- wiek syna teraz W - wiek pana Wojtka teraz
W=2x
18 lat temu
W-18=3(x-18)
2x-18=3x-54 x=36
odp b

Licze na najlepsze:).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T14:38:21+02:00
Wojtek x
syn y
x=2y
(x-18)=3(y-18) układ równan
2y-18=3y-54
y=36
x=72
czyli odpowiedz b
2010-04-15T14:50:01+02:00
X - wiek syna
y - wiek p. Wojtka

2x = y
y-18 / x-18 = 3

2x = y
2x-18/x-18 = 3

2x = y
2x - 18 = 3x - 54

x= 36
y= 2 * 36

x=36
y=72

czyli:
b) Syn pana Wojtka już od 18 lat jest pełnoletni.