Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T14:44:45+02:00
15 - wszystkie zadania
x - ilość poprawnych odpowiedzi
15 - x - ilość błędnych odpowiedzi
Szukane:
Ile zadań rozwiązał prawidłowo ?
Rozwiązanie:
5x - 2(15 - x) = 54
5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84/ 7
x = 12
Odp: Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.
3 5 3
2010-04-15T14:45:26+02:00
X - prawidłowe odpowiedzi
y - błędne odpowiedzi

x+y=15
5x-2y=54

y=15-x
5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84
x=12

y=15-12
y=3

odp: Szymon rozwiązał prawidłowo 12 zadań .
3 5 3
2010-04-15T14:45:54+02:00
Szymon zdobywa 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z piętnastu zadań. Za każda dobrą odpowiedz otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak tracił 2 punkty. ile zadań rozwiązał prawidłowo

x-liczba rozwiązanych zadań prawidłowo

54=5x-2(15-x)
54=5x-30+2x
7x=54+30
7x=84
x=84:7
x=12
2 5 2