Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T14:57:38+02:00
A) 4x+a=2x-b
b)8(x-3)=3(x-k)
c)(1-x)*y=2y-1

a) 4x+a=2x-b
4x-2x=-b-a
2x=-b-a
x=(-b-a)/2

b)8(x-3)=3(x-k)
8x-24=3x-3k
8x-3x=-3k+24
5x=24-3k
x=(24-3k)/5

c)(1-x)*y=2y-1

y-xy=2y-1
-xy=2y-y-1
-xy=y-1
x=(y-1)/(-x)
2010-04-15T14:59:01+02:00
A)
4x+a=2x-b
4x-2x=-b-a
2x=-b-a /:2
x=(-b-a):2

b)
8(x-3)=3(x-k)
8x-24=3x-3k
5x=-3k+24 /:5
x=(-3k+24):5

c)
(1-x)*y=2y-1
y-xy=2y-1 /y
1-x=2-1/y
-x=1-1/y
x=-1+1/y