Rozwiaz uklad rownan matoda podstawiania i sprawdz , czy wyznaczona para liczb spelnia ten uklad.

tak robilem na lekcji
2x-y-9=0
x-4y-1=0
2x=y+9|:2
x-4y-1=0
x=4/2+4 1/2
1/2y + 4 1/2 - 4y -1 =0
x=1/2y + 4 1/2
-3 1/2y=-4 1/2 =1
x=1/2y + 4 1/2
-3 1/2=-3 1/2 |:(-3 1/2)
x=1/2y + 4 1/2
y=1
x=1/2 + 4 1/2
y=1
x=5
y=1

A to jakbyscie umieli to zebyscie mi zrobili w ten sposob co ja wam napisalem!
a)
y+5x-7=0
x=2y=5

b)x+y=8
x-y=6

Kto mi dobrze rozwiaze dostanie naj!;))))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T15:02:45+02:00
A) y+5x-7=0
x+2y=5

y=7-5x
x+2(7-5x)=5

y=7-5x
x+14-10x=5

y=7-5x
-9x=5-14

y=7-5x
-9x=-9 /:(-1)

y=7-5x
x=1

y=7-5*1
x=1

y=2
x=1

b) x+y=8
x-y=6

x=8-y
8-y-y=6

x=8-y
8-2y=6

x=8-y
-2y=6-8

x=8-y
-2y=-2 /:(-2)

x=8-1
y=1

x=7
y=1


Pozdrawiam :)

ps w punkcie a napisałeś "x=2y=5" znak = pewnie miał być +

2010-04-15T15:10:47+02:00
Nie mam pewnosci
b)x+y=8
x-y=6
x=8-y
8-y-y=6
8-2y=6
-2y=-2
y=1

y=8-x
x-(8-x)=6
x-8+x=6
2x=14
x=7