Podczas głosowania w sejmie z 460 posłów, 276 za, 92 przeciw, 23 wstrzymało się, a 69 nieobecnych. Przedstaw te informacje w diagramie kołowym. Dane podaj w procentach.

Diagram kołowy sobie zrobię.. chodzi mi tylko o to, że żeby zaznaczyć w kole trzeba mieć stopnie, a więc :

Dane :
Posłowie : 460 - 100 %
za : 276- 60 %
przeciw : 92 - 20 %
wstrzymało : 23 - 5 %
nieobecnych : 69 - 15 %

Chodzi mi o to by obliczyć ile to jest stopni.. każdy z nich.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T15:04:39+02:00
100% -360 stopni
za: 216 stopni
przeciw: 72 stopni
wstrzymano : 18 stopni
Nieobecnych: 54 stopnie

TO jest na 100% dobre
  • Zuma
  • Rozwiązujący
2010-04-15T15:06:08+02:00
Obliczasz to proporcją, czyli

360 - 100%
x - 60%

rozwiązujemy to metodą przekątnej, czyli:

360 * 60% 360 * 3 1080
-----------=---------=--------= 216 stopni
100% 5 5

---------- to krecha ułamkowa

Tym sposobem obliczasz...