1.przed dwoma laty matka była 4 razy starsza od syna.za 10 lat będą mieli razem 74 lata.Ile lat ma obecnie każdy z nich?

2.wnuczek pyta dziadka:dziadku ile masz lat?
"mam mniej niż 100 lat,a cyfra jedności liczby określającej mój wiek jest o 4 mniejsza od cyfry dziesiątek.Jeśli przestawisz cyfry w tej liczbie to otrzymasz wiek swojego taty,który stanowi cztery siódme tego o co pytałeś" ile lat ma dziadek?

plisss uratujcie mnie bo grozi mi pała!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T15:10:46+02:00
1.74-10=64
64-2=62
x-wieksyna
4x-wiek matki

x-2+4x-2=64
5x=60
x=12
4x=48
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T15:11:39+02:00
1 74 - 2 = 72 : 4 = 28 Syn miał 28 lat
2 40 wiek taty = 4/7 dziadek ma 70 lat