Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T15:09:25+02:00
Wyznacz a ze wzoru
p=2(ab+bc+ac)

p=2ab+2bc+2ac
p-2bc=2ab+2ac
p-2bc=a(2b+2c) /:(2b+2c)
a=( p-2bc)/(2b+2c)
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T15:10:34+02:00
P=2(ab+bc+ac)
p=2ab+2bc+2ac/-2bc
2ab+2ac=p-2bc/-2ab
2ac=p-2bc-2ab/-2c
a=p-2bc-2ab-2c
2010-04-15T15:10:46+02:00
P=2ab+2bc+2ac
p-2bc= 2ab+2ac
p-2bc= 2a(b+c) // podzielic obie strony 2(b+c)
a= p-2bc/2b+2c