W 1549 roku Barbakan w Krakowie był 50 razy starszy od Barbakanu w Warszawie, ale w 1597 roku krakowski Barbakan był tylko 2 razy starszy od warszawskiego. Ile lat liczą te Barbakany dziś ? - Rozwiązanie musi zawierać układ równań (x,y)

3

Odpowiedzi

2009-11-05T00:14:50+01:00
X-wiek barbakanu w krakowie w 1549 roku y-wiek warszawskiego x=50y x+48=2[y+48] to jest układ równań 50y+48=2y+96 48y=96-48 48y=48→y=1 roczek a x=50y=50 lat czyli w 1549 roku jeden miał 1 rok a drugi 50 lat skoro w 1549 miał rok ,tzn ze powstał w 1548 →2009-1548=461 lat ma dziś jeden a drugi 2009-1549+50=510 lat ma drugi odp.krakowski ma 510 lat a warszawski 461-pozdrawiam
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T00:14:49+01:00
X- wiek Barbakanu w Krakowie w 1549
y-wiek Barbakanu w Warszawie w 1549
x+48-wiek Barbakanu w Krakowie w 1597
y+48-wiek Barbakanu w Warszawie w 1597

układ równań
50y=x
(x+48)=2*(y+48)

50y+48=2y+96
48y=48
y=1 rok
x=50 lat

Mamy 2009
2009-1549=460
y+460-wiek barbakanu w Warszawie dzisiaj
x+460- wiek barbakanu w Krakowie dzisiaj

50+460=510 lat
1+460= 461 lat

Barbakan w Krakowie ma 510 lat a w Warszawie 510 lat

jakby były jakies pytanka proszę pisać!!!
22 4 22
2009-11-05T00:36:47+01:00
X-wiek Barbakanu Krakowskiego w 1549
y- wiek Barbakanu Warszawskiego w 1549

Układ równań:
y/x=50
y+48/x+48=2

y=50x podstawiamy do drugiego
50x+48/x+48=2 mnożymy obustronnie przez mianownik (x+48)
50x+48=2x+96
50x-2x=96-48
48x=40
x=1 podstawiamy do pierwszego równania
y/x=50
y=50

Mamy obliczyć ile lat mają teraz Barbakany a więc od 1949r minęło:
2009-1549=460

Barbakan Krakowski ma obecnie 1+460=461 lat
Barbakan Warszawski ma obecnie 50+460= 510 lat

Powodzenia :)


5 3 5