Odpowiedzi

2010-04-15T15:16:51+02:00
Owady są najliczniejszą, najbardziej różnorodną i najszerzej rozprzestrzenioną grupą zwierząt. Należą do stawonogów. Owady świetnie przystosowały się do życia na lądzie. Ich pancerz nie przepuszcza wody i dlatego zabezpiecza przed szybkim jej wyparowaniem. Większość z nich ma zdolnośc latania. Owady występują przede wszystkim w środowisku lądowym. Niektóre powtórnie zamieszkały wody słodkie. Oprócz kilku gatunków nartników, spotykanych na powierzchni oceanów, nie znajdziemy owadów żyjących w morzach.
2 5 2
2010-04-15T15:18:38+02:00
Stawonogi - to zwierzęta mające odnóża członowane połączone ze sobą ruchomo za pomocą stawów .
opisze ci pajęczaki .
Pająki są rozdzielnopłciowe, występuje u nich zapłodnienie wewnętrzne ( czyli rozwój i zapłodnienie przebiega w ciele samicy) jajorodne ( samica składa jaja)
pajęczaki dzielimy na : pająki , skorpiony , roztocza. Są zbudowane z głowotułowia, odwłoku i 6 par odnóży ( 2 pary odnóży gębowych) i (4 pary odnóży krocznych)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T15:20:42+02:00
Skorupiaki

Skorupiaki żyją w środowisku wodnym lub wilgotnym.Wszystkie mają twardy chitynowy pancerz,a ich głowa i tułów są najczęściej zrośnięte w głowotułów.Na części głowowej znajdują się dwie pary czułków,które pełnią funkcję narządu zmysłu.Z tułowiem łączy się zazwyczaj pięć par odnóży krocznych.Narządami wymiany gazowej skorupiaków są skrzela.Zwierzęta te są roślinożerne,padlinożerne lub drapieżne.Ich przedstawiciele różnią się wielkością.Do skorupiaków należą ledwie widoczne gołym okiem rozwielitki oraz ważące nawet 20 kg homary.

Pajęczaki

Pajęczaki maja dwie pary odnóży gębowych i cztery pary odnóży krocznych.Są pozbawione czułków a ich ciało dzieli się na głowotułów i odwłok.Pajęczaki mają jedna lub kilka par prostych oczu.Wymiana gazowa zachodzi u nich za pomocą płuc książkowych,zwanych dawniej płucotchawkami.Większość pajęczaków jest drapieżna.Do paraliżowania i zabijania ofiar służy im jad produkowany w gruczołach jadowych.Do pajęczaków należą miedzy innymi: skorpiony pajaki kosarze i roztocza.
2 5 2