Odpowiedzi

2009-11-05T07:35:34+01:00
Przekątna prostokąta ma długość 6 cm i jest nachylona do dłuższego boku prostokąta pod kątem 30 stopni. Oblicz pole i obwód tego prostokąta.

h= 6 / 2 (wysokość)
a= h:2 = 3

P=a *h
P=6*3= 18

O=2h+2a= 2*6 + 2*3= 12+6=18
4 2 4
2009-11-05T07:38:05+01:00
A√3 = 6 cm // √3
a = 2√3

Obw - 2(2√3) + 2( 2 x 2√3) = 4√3 + 8√3 = 12√3 [cm]
P = 2√3 x 4√3 = 24 [cm²/
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T09:14:28+01:00
P =a*b
Obw =2*a+2*b

d - przekątna
d =6

sin30 =1/2
sin30 =b/6
1/2 =b/6
2b =6
b =3

Z Tw Pitagorasa
a²+9 =36
a =√27 = 3√3

P =3√3*3
P =9√3
Obw =2*3√3+2*6
Obw =6√3+12

PS.rysunek w zalaczniku
5 3 5