1.PEWIEN PISARZ ZDOBYŁ NAGRODĘ ZA POWIEŚĆ. PRZED OTRZYMANIEM NAGRODY PRZEZ ROK SPRZEDANO 3 TYŚ EGZEMPLARZY TEJ KSIĄŻKI, A PO UZYSKANIU NAGRODY ROCZNA SPRZEDAŻ WZROSŁA O 500%. ILE EGZEMPLARZY TEJ KSIĄŻKI SPRZEDANO PRZEZ ROK PO ZDOBYCIU NAGRODY?
2.ILE METRÓW KWADRATOWYCH SIATKI SZEROKOŚCI 1,5M POTRZEBA NA OGRODZENIE PLACU W KSZTALCIE LITERY L, JEŚLI DWA NAJDŁUŻSZE PROSTOPADŁE BOKI TEGO PLACU MAJĄ DŁUGOŚCI RÓWNE 50M I 40M?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T09:21:24+01:00
1. x = 500%
3 000 = 100%


x * 100 = 3 000 * 500
100x = 1500000 / :100
x = 15000

2009-11-05T09:40:07+01:00
2009-11-05T12:00:48+01:00
1. 3000 szt. książek = 100% /×5
15000 szt. książek = 500%

Po otrzymaniu nagrody sprzedano 15 tysięcy książek