Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T15:38:57+02:00
1 . liczymy masę siarki. Mamy liczbę moli siarki 0,125. Masa Molowa siarki=32 g/mol, masa siarki użytej w reakcji to 4g

54g 96g 150g
2Al+ 3S--->Al2S3
y 4g z

y= 2,25g- tyle g glinu powinno zużyć do reakcji, zużyto 2,5g glinu więc mamy nadmiar.

Liczę masę Al2S3 z siarki
z= 4* 150/96= 6,25g
10 3 10
2010-04-15T15:39:02+02:00
1 . liczymy masę siarki. Mamy liczbę moli siarki 0,125. Masa Molowa siarki=32 g/mol, masa siarki użytej w reakcji to 4g

54g 96g 150g
2Al+ 3S--->Al2S3
y 4g z

y= 2,25g- tyle g glinu powinno zużyć do reakcji, zużyto 2,5g glinu więc mamy nadmiar.

Liczę masę Al2S3 z siarki
z= 4* 150/96= 6,25g
12 2 12
2010-04-15T16:41:09+02:00
łatwiej nam będzie liczyć wszystko w gramach, więc zamieniamy mole na gramy:

1mol(S) - 32g
0,125mol- x
x=4g

2Al + 3S -> Al2S3
2,5g --- 4g
-------------
x ------- 4g
54g ---- 96g

(wybierasz sobie jedną niewiadomą, obojętnie czy będzie to Al czy S, musisz obliczyć czego jest w nadmiarze)
MmolS=32g/mol 32g*3=96g
MmolAl=27g/mol 27g*2=54g


x=4g*54g/96g=2,25g - mamy nadmiar glinu, a zawsze bierzemy do zadania z niedomiaru, bo łatwiej jest dosypać/dolać czegoś niż odlać/odsypać.

2Al + 3S -> Al2S3
4g ---- x
96g --- 150g

MmolAl2S3=150g/mol

x=150g*4g/96g=6,25g

Odp. Otrzymamy 6,25g siarczku glinu.
10 5 10