Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T09:28:43+01:00
Polepszenie stanu środowiska pod kątem motoryzacji
- stosowanie dobrej jakości mieszanki paliw
- jak najczęstsze korzystanie z komunikacji miejskiej
- produkcja samochodów, z których po zezłomowaniu będzie można odzyskać metal
- korzystanie z biopaliw
- przetwarzanie produktów wyprodukowanych z gumy a będących składnikami np. opon
- tworzenie szlaków komunikacyjnych, które ominą rejony ważne przyrodniczo - rezerwaty, siedliska rzadkich zwierząt
  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T09:29:48+01:00
Stosować biopaliwo w swoich autach
częściej przemieszczać się rowerem na bliższe odległości a na dalsze środkami komunikacji miejskiej
  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T09:47:25+01:00
Aby polepszyć stan środowiska , należy żyć ekologicznie odpowiedzialność za otaczający nas świat dotyczy każdego człowieka. Liczba pojazdów na drogach ,a zwłaszcza w miastach, powoduje wzrost zanieczyszczenia powietrza, nieustanny hałas, korki uliczne, zagrożenie zdrowia i życia mieszkańców. Czynniki te pogarszają jakość życia szczególnie w aglomeracjach miejskich. Także mieszkańcy wsi, przez które prowadzą drogi o dużym natężeniu ruchu nie mają łatwego życia. Z utęsknieniem czekamy na słoneczną, bardzo ciepłą i bezwietrzną pogodę. Większość z ludzi nie jest świadoma, że taka pogoda niesie ze sobą śmiertelne niebezpieczeństwo. Jest nim smog, gęsta mgła będąca mieszanką pyłów przemysłowych, dymów z elektrociepłowni i ciepłowni oraz spalin samochodowych. Kiedy występuje duże stężenie SO2, CO2 i pyłu węglowego w wilgotnym powietrzu powstaje kwaśny smog. W Polsce kwaśny smog występuje najczęściej nad Śląskiem i nad Krakowem.
Motoryzacja jest przyczyną śmierci zwierząt na drogach . Rośliny uprawiane przy drogach są bogate w metale ciężkie i związki toksyczne zawarte w glebie i wodzie. Niesprawne pojazdy poruszające się po naszych drogach, samochody myte w nieodpowiednich miejscach, skutecznie zatruwają wodę i glebę.

TO należy zrobić , aby temu zapobiec:
- Do samochodów używać benzyny bezołowiowej, paliwo ekologiczne
-w okresie alarmu ekologicznego zostawiać auto w garażu i jeździć rowerem
- pozakładać katalizatory na auta
-Myć samochody w miejscach do tego wyznaczonych – myjnie samochodowe