MATMA WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE POMOCY!!
Zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych:
1 suma potrojonej liczby a i liczby b
2 iloczyn liczb x i y i ich różnicy
3 różnica liczby 5 i podwojonej liczby s
4 iloraz sumy liczb z i r przez 100
5 suma kwadratów liczb a i b
6 trzecia potęga różnicy liczb m i n
7 iloraz kwadratu liczby d przez sumę liczby d i liczby 5
8 iloczyn kwadratu liczby a oraz sumy liczb a i b

Proszę o szybkie rozwiązanie zadnia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T15:43:55+02:00
1 suma potrojonej liczby a i liczby b 3a+b
2 iloczyn liczb x i y i ich różnicy ( x*y)-xy
3 różnica liczby 5 i podwojonej liczby s s-5-2s
4 iloraz sumy liczb z i r przez 100 z/r/100
5 suma kwadratów liczb a i b a²+b²
6 trzecia potęga różnicy liczb m i n (m-n)³
7 iloraz kwadratu liczby d przez sumę liczby d i liczby 5 d²/d+5
8.a²(a+b)
2010-04-15T15:44:03+02:00
3a+3b lub 3(a+b)
iloczyn= x*y różnica= x-y
5-2s
(z+r):100
a²+b²
(m-n)³
d²:(d+5)
2010-04-15T15:44:41+02:00
1. 3a+b
2. x+y*x-y → (x²-y²) (to zależy czy przerabiałaś/eś wzory skróconego mnożenia.
3. 5-2s
4.(z+r):100
5. a²+b²
6. (m-n)³
7. d:(d+5)