,,wiedza o społeczenstwie,,-ćwiczenia,klasa 1 gimnazjum

zad.1.str.19
Na podstawie konkretnego przykładu z zycia wyjasnij,co oznacza słowo ,,stereotyp,,.

zad.6.str.21
Uzasadnij,uzywajac odpowiedznich argumentów,poglad,iż w zyciu nie nalezy kierowac sie stereotypami wobec przedstawicieli mniejszosci narodowych.

Jesli ktos ma jeszcze zad.3.str.20
zad.2.str.19

Z góry bardzo dziekuje:))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T10:06:26+01:00
Zad.1
Stereotyp- to szablonowe myślenie według dawnych zasad, przejmowanie poglądów od starszych osób. Stereotypy mogą być negatywne, neutralne lub pozytywne.
Przykład
- stereotyp w pracy księgowej to liczenie na "piechotę" , a dziś służą do tego komputery.
zad.6
Nie zawsze należy kierować się stereotypami, bo przekonania determinują ludzkie postawy np. wobec pewnych grup społecznych, religijnych czy innych narodowości, formułując trwałe, często krzywdzące sądy. Takie niesłuszne przekonania są nam wpajane już w dzieciństwie. Dla wielu Polaków nazwa danej grupy mniejszości narodowej przywodzi na myśl określoną, gotową wizję jego mieszkańców.
PRZYKŁAD
Przedstawiciele mniejszości narodowej np. romskiej -problemy Romów często wynikają z silnie zakorzenionego negatywnego stereotypu tej społeczności traktujemy ich jak potencjalnych złodzieji . Często nie wzbudzają naszego zaufanie , przez co nie mogą podjąć zatrudnienia . Aby przeciwdziałać tej sytuacji, należy podjąć ku temu specjalne działanie . Najpierw poznać tych ludzi, dać im pracę i spróbować zaufać , a na pewno okażą się świetnymi pracownikami.
Mówi się tu o stereotypach narodowych, czyli naszych wyobrażeniach dotyczących innych narodów.

NIE MAM TAKICH ĆWICZEŃ
10 3 10
2009-11-05T10:10:42+01:00
Zad.1
Generalizacja odnosząca się do grupy, w ramach której identyczne charakterystyki zostają przypisane wszystkim bez wyjątku jej członkom, niezależnie od rzeczywistych różnic między nimi.
Np.Ludność Afryki nie jest traktowana na równych prawach co ludzie biali
zad.2
Nie powinniśmy się kierować ponieważ to może się odwrócić przeciwko nam i nam może być źle.
Tamtych zadań nie mam
4 3 4