Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:50:51+02:00
Gatunek byliny, należący do rodziny żabieńcowatych. Występuje powszechnie w płytkich zbiornikach wodnych śródlądowych, prawie na całej kuli ziemskiej, przede wszystkim w Europie i Azji. W Polsce często spotykana na niżu.

Pokrój:
Bulwa jest zakorzeniona w dnie zbiornika wodnego, tworzy rozłogi.
Pęd:
W większości pod wodą, długości od 20 do 100 cm.
Liście:
Występują trzy rodzaje (heterofilia): najmłodsze, podwodne, długie o kształcie wstęgowatym; nawodne jajowate oraz strzałkowate wyrastające z łodygi nad powierzchnią wody.
Kwiaty:
Okazałe, białe kwiaty są zebrane w wiechę. Kwitnienie następuje na przełomie maja i czerwca.
Nasiona:
Wielkości ok 1 mm.
Biotop, wymagania:
Hydrofit występujący przeważnie w wodach stojących.

Zastosowanie:
Roślina stosowana do oczek wodnych.
2 5 2
2010-04-15T16:51:00+02:00
Strzałka wodna (Sagittaria sagittifolia) lub (Sagittaria japonica). Wczesnym latem strzałki wodne wykształcają charakterystyczne ostre strzałkowate zielone liście i po kilku tygodniach zakwitają. Tworząc stożkowate, luźne kwiatostany. Kwiaty 3 płatkowe, barwy białej z ciemnopurpurowym środkiem, kwitnie od połowy do późnego lata. Sadzimy ją na stanowisku słonecznym, na głębokości od 8 do 23 cm, dorasta do wysokości 45 cm i szer. 30 cm