Jubiler ma 2 kawałki stopu złota . w jednym jest 48g złota i 2g miedzi a w drugim 36 g złota i 60 g miedzi . Ile trzeba wziąć z każdego kawałka stopu aby otrzymać 30g stopu złota próby 0,750
Prosze tylko o równianie bo rozwiązać to je potrafie xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T10:41:47+01:00
X+y=30
48/50 x + 36/96 y = 30*0,750
2009-11-05T13:07:58+01:00
Myślę że to powinno być tak:P

x+y=30
48/50 x + 36/96 y = 30*0,750