Potrzebuję wiadomości na temat ; Zasady zdrowego odżywiania;
- dieta zbilansowana
- piramida zdrowego żywienia
- spożycie energii z podstawowych składników odżywczych
- dzienne zalecenia żywieniowe młodzieży
- dieta wegetariańska

Potrzebuje tych wiadomości!!;]

1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:06:17+02:00
1.Zbilansowana dieta ma dostarczać organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych.Ale trzeba uważać,aby nie przesadzić .Trzeba pamiętać,że"co za dużo to nie zdrowo".I po to właśnie nam zbilansowana dieta-aby zjadać wszystkiego po trochu,być zdrowym,a przy tym nie chodzić przez pół dnia głodnym i być złym na cały świat.Ważne,aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych i energii,pamiętając przy tym,żeby nie przesaadzić z cukrem,tłuszczem i solą.To jednak nie wszystko...Nie musisz odstawiać wszystkich produktów zawierających więcej soli,tłuszczów czy cukru.Wystarczy że gdy w jednym posiłku zjesz więcej produktów o większej zawartości tłuszczu,następnym razem wybierzesz coś,gdzie jest go naprawdę mało.W ten sposób zbilansujesz tłuszcze w całodziennej diecie.Energia,którą przyjmujesz w posiłkach i energia którą spalasz powinny się równoważyć.Jeśli więc zjesz dobry batonik,to dobrze jest porządnie sie poruszać.W ten sposób spalisz ta energetyczną nadwyżke.
2.
a)czerwone mięso,białe pieczywo,ryż,tłuszcze stałe i słodycze należy jeść bardzo rzadko
b)ryby,jaja,drób i nabiał są głównym źródłem białka.Jednak niektóre zawierają również dużo tłuszczu i jedzone w nadmiarze mogą być przyczyną chorób,dlatego powinno się jeśc 1-2 razy dziennie
c)rośliny strączkowe i orzechy dostarczają organizmowi bialek oraz witamin i soli mineralnych.Produkty te powinnismy jeść 1-3 razy dziennie.
d)Ważnym składnikiem pożywienia są warzywa i owoce.Zawierają dużo witamin i celulozy.Można je jeść 2-3 razy dziennie.
e)Największą ilość pożywienia powiiny stanowic pełnoziarniste produkty zbożowe.Stosunkowo często trzeba spożywać też oliwy i oleje
A więc w skrócie:
Piramida zdrowego żywienia przedstawia proporcje między produktami.największą ilośc powinny stanowić produkty zbożowe oraz oleje,potem warzywa i owoce następnie produkty białkowe(fasola,jaja,drób) a najmniejszą mięso ,słodycze,tłuszcze.
3. chłopcy-3 000-3 300
dziewczyny 2 200-2 800
4.