Odpowiedzi

2010-04-15T16:09:43+02:00
Pasożyty wśród płazińców: tasiemce

choroby wywoływane przez płazińce:
- glisica
- tasiemczyca
- owsica

Zasady higieny zapobiegające zarażeniem:
- mycie rąk przed posiłkami
- płukanie owoców i warzyw przed ich spożyciem
- nie jeść surowego mięsa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:11:54+02:00
Tasiemiec nieuzbrojony sposób zarażenia:zjedzenie mięsa wowowego z larwami(wągrami) sposub zapobiegania:kupowanie przebadanego mięsa

tasiemiec uzbrojony zarażanie:zjedzenie mięsa wieprzowegoz larwami
sposób zapobiegania:to samo
glizda ludzka sposób zarażania:połknięcie larwy z zakażoną wodą lub warzywami
zapobieganie:zachowanie higieny przygotowywania i spożywania posiłków np mycie dokładnie warzyw
Owsik:połknięcie jaj przeniesionych na nieumyte dłoniach:zachowanie higieny osobistej