Odpowiedzi

2010-04-15T16:07:13+02:00
Http://www.chopin.info.pl/show.php?DOC=biografia
wybierz sobie jest tam naprawde wszystko
1 5 1
2010-04-15T16:11:46+02:00
1.Fryderyk Chopin urodził się w Żelazowej Woli.
2.W weku 7 lat skomponował Polonez g-moll i B-dur.
3.Pojechał na Majorkę ze swoją ukochaną George Sand.
4.Na Majorce skomponował Cykl 12 Preludi.
5.Był uzdolniony artystycznie-rysował przepiękne obrazki .
6.Wakacje spędzał w Szaflarach.
7.Chopin nigdy nie miał żony.
8.Chopin umarł w Paryżu , ale jego serce spoczywa w Kościele Świętego Krzyża w Polsce .
9.Chopin to najwybitniejszy polski kompozytor i pianista.
10.Jego pierwszą nauczycielką była jego matka - Justyna z Krzyżanowskich.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:13:05+02:00
1Otrzymał od cara Aleksandra I, który przybył na otwarcie sejmu polskiego, pierścień z brylantem, po wykonaniu kilku utworów na tzw. eolomelodykonie.
2Po ukończeniu egzaminów w konserwatorium, gdzie Chopin uczył się kompozycji, w aktach znalazła się ocena pisana przez jego nauczyciela Elsnera, założyciela Szkoły Głównej Muzyki: „Chopin Fryderyk (trzecioletni) szczególna zdatność, geniusz muzyczny".
3Fryderyk jako nauczyciel był bardzo surowy - zrzucał dzieciom klapę od fortepiany na ręce, gdy nie umialy na lekcje.
4Chopen prosił, aby na jego pogrzebie wykonano Requiem d-moll Mozarta.
5Zmarł na gruźlicę w Paryżu w swym mieszkaniu przy placu Vendome 12, otoczony grupą najbliższych przyjaciół.
6Według legendy, Fryderyk Chopin przyszedł na świat przy grze skrzypiec swojego ojca Mikołaja.
7Ojciec Fryderyka brał udział w insurekcji kościuszkowskiej, która miała miejsce w 1794 roku.
8Podobno Fryderyk Chopin, jako dziecko płakał, gdy jego matka grywała na fortepianie.
9Powodem rozstania Fryderyka i jego kochanki byla kłótnia o wielkość kurczaka podanego na obiad.
10Kompozytor miał trzy siostry: Ludwikę, Izabellę i Emilię.
1 5 1