Korzystając z danych na rysunku przedstawiającym dwuspadowy dach, oblicz odległość między przeciwległymi końcami dachy. Wynik podaj z dokładnością co do 1cm.
To jest zadanie z twierdzenia pitagorasa
Za prawidłowe rozwiązanie daje NAJ!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-18T13:49:32+02:00
Trójkąt dzielimy na dwa o kątach 30 i 60 i z tych właściwości wyliczamy boki :
a= 1/2 c
a= 2 cm
b = c√3/2
b = 2√3

odległość mdz. przeciwległymi końcami dachu to 2*c czyli
2*2√3 = 4√3
4√3≈ 4 *1,73 ≈ 6,92 ≈7 cm
12 2 12
2010-04-18T14:10:20+02:00
Trójkąt prostokątny o kątach 60, 30 i 90 stopni ma własność, że przeciwprostokątna jest dwa razy dłuższa niz przyprostokątna przy kątach 60 i 90 stopni.

2x (jak wiemy z rysunku) = 4 / :2
x = 2

znając już wysokość (czyli jedną z naszych przyprostokątnych), możemy obliczyć z twierdzenia pitagorasa podstawę, czyli rozwiązanie naszego zadania.

a2 + b2 = c2
a2 *+ 2 kwadrat = 4 kwadrat
a2 + 4 = 16 / - 4
a2 = 12
a = pierwiastek z 12
a = 2 pierwiastki z 3*

to jest dopiero połowa podstawy!

x = 2*a
x= 2 * 2 pierwiastki z 3
x= 4 pierwiastki z 3
4 pierwiastki z 3 w przybliżeniu = 7 cm .
14 3 14