Na placu zabaw bawią sie dzieci. Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, areszta czyli sześcioro dzieci, bawi sie w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw?

Proszę o szybkie rozwiązanie i w miarę zrozumiałe, i nie tylko o wynik;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:17:58+02:00
X - liczba dzieci
1/2 gra w piłkę
0,10x - biega bez celu i krzyczy
0,20x - gra w gumę
6 - bawi się w piaskownicy

1/2 + 0,10x + 0,20x + 6 = x
0,80x - x = -6
-0,20x = -6 /:(-0,2)
x = 30
2010-04-15T16:18:20+02:00
I.analiza
x-liczba dzieci na placu zabaw
0,5x-liczba dzieci, które grają w piłkę
0,1x-liczba dzieci, które biegają i krzyczą
0,2x-liczba dzieci, które skaczą w gumę
6-liczba dzieci, które bawią się w piaskownicy
II.ułożenie i rowiązanie równania
0,5x+0,1x+0,2x+6=x
0,8x+6=x/-x
-0,2x+6=0/-6
-0,2x=-6/:(-0,2)
x=30
IV.odpowiedź
Na placu zabaw jest 30 dzieci.
2010-04-15T16:20:23+02:00
50% piłka
10% biega
20% guma
razem 80% a pozostałe 20% to liczba 6 jeśli 20% jakiejs liczby to 6 to wystarczy to obliczyć:
100% - x wszystkich dzieci
20%-6 dzieci mnożysz na krzyz i wychodzi:
20x= 600 podziel to przez 20 i wychodzi ze wszystkich dzieci jest 30 ;D