Mięśnie gładkie i mięsień poprzecznie prążkowany serca kurczą się niezależnie od woli organizmu, natomiast skurcz mięśni poprzecznieprążkowanych szkieletowych jest zależny od naszej woli. Napisz, która z wymienionych właściwości jest istotna dla człowieka podczas snu lub utraty przytomności. Odpowiedź uzasadnij.

Proszę o szybką odpowiedź!!!

DAJĘ NAJ:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:48:34+02:00
Istotne jest to, że mięśnie gładkie i poprzecznie prążkowane serca kurczą się niezależnie od naszej woli, ponieważ np. podczas snu nie kontrolujemy mięśni (dlatego podczas snu się rozluźniamy), czyli np. serce przestałoby bić (kurczyć się) i nastąpiłaby śmieć naszego organizmu.
  • iona
  • Początkujący
2010-04-15T16:49:55+02:00
Mięsień poprzecznie prążkowany serca kurczą się niezależnie od woli organizmu jest to bardzo ważna cecha podczas np. snu, ponieważ podczas snu człowiek odpoczywa i nie może poruszać mięśniami a bez tego serce by nie działało i powodowało by to zgon.
Trochę dużo powtórzeń ale chyba może być.