Odpowiedzi

2010-04-15T16:18:38+02:00
20%=20/100=1/5
x- liczba krzewów porzeczek
x+1/5*x - liczba agrestów

x+x+(x/5)=66
2x+x/5=66
(10x+x)/5=66
11x=330
x=30 - liczba porzeczek

30+1/5 *30=30+6=36 - liczba agrestów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:19:04+02:00
X - krzewy porzeczek
120% x = 1,2x - krzewy agrestu
66 - wszystkie krzewy

66 = x + 120%x
66 = x + 1,2x
66 = 2,2x /:2,2
x = 30 - krzewy agrestu
120% * 30 = 36

Odp. Krzewów agrestu było 36.