Znaczenia przysłówek . !
1koń ma cztery nogi a też sie podknie .
2 łaska pańska na pstrym koniu jedżdzić
3zgoda buduje niezgoda runuje
4mowa jest srebrem milczenie złotem
5oko za oko ząb za ząba
6jak sobie pościelisz tak sie wyśpisz
7Kuć żelazo póki gorące
8słówko sie rzekło kobyła u płota
9ziarko do ziarka a uzbiera sie miarka
10nie wszystko złoto co sie świci
11im dalej w las tym więciej drzew
12na złodzieju czpka gor
13słyszy że dzwonią sle niewie którym kościele
14patrzeć jak ciele malowane wrota

2

Odpowiedzi

2010-04-15T16:23:46+02:00
5)oko za oko ząb za ząb-odpłacać komuś tym samym
6)jak sobie pościelisz tak się wyśpisz- tzn,że tak jak zrobisz tak to będzie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:32:43+02:00
1.
2.
3. Nie kłócić się
4. Lepiej coś przemilczeć niż żałować, że się to powiedziało na głos
5. Odpłacać się komuś tym samym
6. Jak coś sobie zrobisz takie będziesz to miał
7. Wykorzystać nadarzającą się okazję
8. jak coś obiecasz to nie możesz się wycofać
9. Trzeba oszczędzać nawet najmniejsze grosiki, a zbierze się po pewnym czasie jakaś suma
10. Coś może wydawać się nam atrakcyjne, a później okaże się niewarte naszej uwagi
11.
12.
13. Ktoś coś usłyszy wyrwane z kontekstu i opowiada innym, a tak naprawdę nie wie o co chodzi
14. Być zauroczonym kimś, czymś. Zapatrzyć się na kogoś, na coś