Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:21:10+02:00
Nie, nie można tego stwierdzić.
Na pewno ciało o wyższej temperaturze ma większą średnią energie kinetyczną cząsteczek (bo Ek cząsteczek zależy od temperatury), ale ponieważ energia wewnętrzna to suma wszystkich energii cząsteczek, to wystarczy, aby w ciele o mniejszej temperaturze było więcej cząsteczek (bądź jej cząsteczki większa energie potencjalną) by tylko mieć większą energie wewnętrzną.

Tak jak w szklance z wrzątkiem woda ma większą średnią energie kinetyczną cząsteczek w porównaniu z wodą w morzu, ale to morze ma większą energie wewnętrzną, bo jest w nim o wiele więcej cząsteczek.

4 5 4
2010-04-15T16:22:31+02:00


tak ciepło się zwiększa ponieważ na skutek wytwarzania energii wydzielane jest też ciepło

we wielu procesach zachodzących w organizmie wydzielana jest energia a wraz z nią ciepło

i w ten sposób temp zwiększa się

ale nie można tego niestety odnieść do energi wewnętrznej
5 1 5