dziadek Ernest, hodowca owiec,postanowił zmniejszyć swoje stado .W poniedziałek sprzedał połowę wszystkich owiec w środę sprzedał połowę stada, które mu pozostało, a w piątek 3 owce się zgubiły. W gospodarstwie zostały 124 owce.Ile owiec miał dziadek Ernest,zanim zaczął je sprzedawać?

3

Odpowiedzi

2009-11-05T12:37:00+01:00
Zadanie

x-liczba owiec na początku

poniedziałek -½x
środa -½*½x=¼x
piątek -3
zostało-124

Układamy r-nie

x-(½x+¼x+3)=124
x-¾x-3=124
¼x=127/*4
x=508
sprawdzenie

508-(¾*508+3)=508-381-3=508-384=124

2 4 2
2009-11-05T12:39:24+01:00
W poniedziałek sprzedał 100% - 50% = 50%

50% pozostałych owiec z poniedzialku stanowią 100% owiec,ktore teraz posiada dziadek ernest.

sroda
100 % - 50% = 50%

piatek
124 owce zostaly
3 się zgubily

bylo ich 124 + 3 = 127

127 owiec- polowa ktora zostala po sprzedazy w srode
wiec w srode przed sprzedaza bylo ich + 127 *2 = 254

254 = 100% owiec ktore mial w srodę, oraz 50%, ktore zostaly mu w poniedzialek
wiec przed sprzedaza w poneidzialek mial : 254 * 2 = 508 owiec

dziadek ernest mial 508 owiec
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T13:19:58+01:00
124+3=127
127+127=254
254+254=508

sprawdzenie:
wszystkie owce:508
połowa owiec:254
508-254=254
pozostałe owce:254
połowa pozostałych owiec:127
127-3=124

Odp.Dziadek Ernest miał 508 owiec, zanim zaczął je sprzedawać.
12 4 12