Odpowiedzi

2010-04-15T16:30:01+02:00
"Lew zakochał sie w owcy- głupia owca-lew masochista" to jest ze Zmierzchu
''I ten wzrok! Patrzył na mnie tak... jakby mnie kochał." to też z zmierzchu
Któż to powiedział, że nie ma na świecie prawdziwej, wiernej i wiecznej miłości? A niechże wyrwą temu kłamcy jego plugawy język!

— Michaił Afanasjewicz Bułhakow
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:32:25+02:00
Lepiej ucz się rzeczy pożytecznych niż podziwianych.
[św. Augustyn]

Jak strumienie i rośliny, dusze także potrzebują deszczu, ale deszczu innego rodzaju: nadziei, wiary, sensu istnienia. Gdy tego brak, wszystko w duszy umiera, choć ciało nadal funkcjonuje.
[Paulo Coelho]

"Miłość wystarcza sama sobie. Gdy zawładnie jakimś sercem, skupia w sobie wszystkie inne uczucia. Dusza, która kocha. . . kocha i nie myśli o niczym innym."
[św.Bernard z Clairvaux]

Zgubne jest wszystko, co daje swobodę naszemu duchowi, nie dając nam władzy nad nami samymi.
[Johann Wolfgang von Goethe]

"Śmierć tak ujawnia rzeczy najbardziej istotne, jak nie potrafi tego uczynić życie."

"Życie się po prostu nie wyłącza. Ono zanika. I ci ludzie wciąż żyją, choć to tylko życie utajone. Utajone życie życia."

"A przecież, gdybyś miał opłakiwać coś równie powszedniego, jak śmierć pojedynczego faceta, płakałbyś w każdą minutę dnia i jaką by to kreśliło przyszłość?"

"Logika nie jest tym co wojna wytwarza najobficiej."

"Wszystko jest niebezpieczne, kiedy szaleńcy wyrywają się na swobodę."

"O miłości nie miał dobrego zdania, świadom, jak bardzo uczucie to potrafi ogłupiać i ranić, choć, z drugiej strony, był zmuszony przyznawać, iż szaloeństwo i ból są dobrymi nauczycielami."

"Bierzesz ile potrzebujesz, i dajesz, ile możesz."

"Prawdziwa miłość jest nieśmiertelna."

"Nie ma czegoś takiego jak przyczyna i skutek i na tym świecie wszystkie prawa poza jednym są gówno warte. Wszystko jest realne."

"Miłośc nie potrzebuje wielu ważkich powodów. Brak wiedzy stymuluje uczucia, najbardziej pociągające są rzeczy niezupełnie realne..."

"Podobnie jak miłość - nie potrzbuje żadnych uzasadnień prócz samiej siebie."

"Dzieła serca nie zniszczy żaden umysł."

"Jeśli długa gałąź, umierająca, sla jeszcze nie całkiem martwa, ma szansę wypuścić liść, zawsze wypuszcza go na samym końcu."

"Człowiek powinien coś czuć, kiedy kogoś zabija."

"Dobre intencje nie pomagają, kiedy człowiek jest aż takim dupkiem."

"Jak ktoś człowieka lekceważy, to zapomina o ostrożności."

"Cały swiat jest pułapką. Ty się natknąłeś na jedną z moich. Pozostałych, być może zdoąłsz uniknąć."

"Człowiek robi to, co nieuniknione, a potem musi żyć z konsekwencjami. Jeśli jednak rezultaty są dobre, wszystko inne można usprawiedliwić."

"Może i zwariowani. Ale żywi! Żywi! A w dzisiejszych czasach to jedyna forma zdrowia psychicznego godna uwagi."

"Człowiek musi wierzyć, że jest ktoś, kto wie, o co w tym wszystkim biega."

"Zaczynasz od tego, że chcesz rządzić światem, a w końcu marzysz tylko o tym, żeby się przed nim ukryć."

"Wszysto, co ludzie sobie cenią to kpina."

"Miłość jest cząstką obłędu."

"Czasem człowiek nie potrafi na bieżąco myśłeć o najważniejszych sprawach. Trzeba pozwolić, aż zmaleją w oddali."

"Żyj lub umrzyj, kochaj lub bądź przeklęty..."
5 3 5
2010-04-15T16:33:59+02:00
1) "Miej serce i patrzaj w serce" - Adam Mickiewicz
2) "...jeżeli mnie oswoisz, staniemy się sobie potrzebni. Wtedy będziesz dla mnie jedynym na świecie i ja będę dla ciebie jedynym na całym świecie. Pozostajesz na zawsze odpowiedzialny za to, co oswiłeś" - "Mały Książę" - Antione de Saint-Exupery
3) "Ucz swoje dzieci milczeć - mówić nauczą się same" - B. Franklin
4 4 4