Oblicz pole powierzchni całkowitej ostrosłupa , jeśli :
a) pole jego podstawy równa się 18cm kwadratowych , a pole powierzchni bocznej jest dwa razy wieksze ..
b) pole jego powierzchni bocznej jest o 8cm kwadratowych większe od pola podstawy , którą jest prostokąt o bokach 6cm i 3 cm.


3

Odpowiedzi

2010-04-15T16:32:18+02:00
A)2*18cm2 =36cm2
36cm*2=72cm2
36cm2+72cm2=108cm2

b)6+3cm=18cm-podstawa
18cm*2=36cm2

26cm2*2=52cm2

36cm2+52cm2=88cm2
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:33:05+02:00
Pb= 2 *18= 36cm²

36 *2= 72cm²
72 + 36= 108cm²

zad 2
pp= 6*3= 18cm²
18 *2 = 36cm²

18+ 8 == 26cm²
26*2= 52cm

36cm²+52cm²=88cm²
2010-04-15T16:33:43+02:00
A)
Pp=18
Pb=18*2=36
Pc=Pp+Pb
Pc=18+36=54cm2
b)
Pp=6*3=18
Pb=18-8=10
Pc=18+10=28cm2