Odpowiedzi

2009-11-05T13:22:41+01:00
Rozpuszczalność azotanu (V) sodu w 40 st. Celsjusza wynosi 100 g. Znaczy to, że w 100 g rozpuszczalnika jest 100 g substancji rozpuszczonej. Mamy więc:

m subst. = 100 g
m rozpuszczalnika = 100 g
m roztworu = m subst. + m. rozpuszczalnika = 200 g

Podstawiamy do wzorku na Cp:

100 g * 100 % / 200 g = 50 %

Pozdro))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T14:05:05+01:00
W TEMPERATURZE 40 C NA 100G WODY ROZPUSZCZA SIĘ - 110G SUBSTANCJI
ZEBY OBLICZYC CP MUSISZ POSIADAC ROWNIEZ MASE ROZTWORY(MR) KTORY OBLICZYMY POPRZEZ DODANIE MASY WODY (MW ) I MASY SUBSATNCJI.
CZYLI

100G+110G=210G -MR
CP=MS*100%/MR - WZOR NA CP.TERAZ PODSTAWIAMY ZA WYRAZY WARTOSCI.
MS=110G
MW-100G
MR-210G

CP=110G*100%/210G
CP=52,3% W PRZYBLIZENIU 52%
;d