Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:36:31+02:00
Na Herbie warszawy przedstawiona jest syrena na purpurowym tle. W dawnych czasach wierzono że syreny wskazywały księciu drogę do ubogich ludzi, którzy pomogli mu wydostać sie z puszczy. Syrena przedstawiona na herbie ma brązowe włosy i nie jest ubrana. Trzyma w rękach tarczę i miecz.
Bardzo podoba mi się herb warszawy, ponieważ jest na nim przedstawiony ktoś dobry i pracowity. Syreny były bardzo dobrze postrzegane w dawnych czasach.
2010-04-15T16:40:41+02:00
Herb Warszawy moim zdaniem jest bardzo piękny. Na czerwonym tle znajduje się syrenka, która trzyma złotą szablę w prawej ręce i połyskującą tarczę w lewej. Nad głową "wisi" ogromna korona wysadzana klejnotami (prawdopodobnie rubiny i szafiry). Wzbudza on uczucia zwycięstwa jak i walki.
Powstał w konkursie urzadzonym w 1938 roku, choć w stanie dzisijeszym był od 1990.