Zadanie 45 na 46 z nowej wersji matematyka z plusem do trzeciej klasy gimnazjum

PILNE

treść:
fabryka produkuje zielone i czerwone szelki. zielone sa o 50 % tańsze od czerwonych i stanowią 10% produkcji. gdyby fabryka ta produkowała o 100 szelek mniej, ale wszystkie czerwone, to przychód ze sprzedaży by się nie zmienił. ile szelek miesięcznie produkuje ta fabryka?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T23:49:08+01:00
X − ilość produkowanych szelek
y - cena czerwonych (Ccz)


(x-100) * y = 0,1x *(0,5x) + 0,9x*y (igreki się skracają)
x-100=0,05x+0,9x
0,05x=100 /:0,05
x=2000

Odp: Ta fabryka produkuje miesięcznie 2000 szelek.
1 5 1
2009-11-07T00:19:02+01:00
X - ilosc towaru
Ccz - cena czerwonych
c z = 50% c cz

i teraz ukladamy rownanie

(x-100) * Ccz = 10%*x (50%Cz) + 90%x* Ccz
x-100=0,05x+0,9x
0,05x=100
5x=10 000
x=2000


Odp Ta fabryka produkuje miesiecznie 2000 szelek


Pozdrawiam! :))
1 5 1