Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T13:06:06+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T13:14:08+01:00
Twierdzenie Pitagorasa
a²+b²=c²

gdzie a, b przyprostokatne
c przeciwprostokatna

w tym przypadku mamy
a=3 cm
b=2√10

c²=3²+(2√10)²
c²=9+4 razy 10
c²=9+40
c²=49
c=√49=7
przeciwprostokatna rowna jest 7
2009-11-05T13:49:34+01:00
3 do kwadratu +2 pierwiastki z 10 do kwadrat = x kwadrat
x kwadrat= 9 +40
x kwadrat=49
x=7