Do kolby stozkowej z tlenem wprowadzono na lyzeczce do spalan rozzarzony w plomieniu palnika pyl glinowy.
obserwacje:glin pali sie w tlenie oslepiajacym plomieniem.w wyniku reakcji chemicznej w kolbie powstala biala substancja.napisz slownie przebieg reakcji chemicznej,wskaz substraty i produkty.sformuluj wniosek.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T13:13:43+01:00
Glin + tlen → tlenek glinu

glin i tlen - to substraty
tlenek glinu - to produkt

Spalanie glinu w tlenie prowadzi do powstania tlenku glinu.

Pozdro)
5 3 5
2009-11-05T14:10:39+01:00
Zapis przebiegu reakcji chemicznej:
tlen + glin -> tlenek glinu
Wniosek:
Podczas spalania glinu powstaje tlenek glinu.
3 5 3