1) Na 70 urodziny dziadka Eugeniusza przyjechało 48 osób. Wśród gości było 3 razy więcej dzieci niż dorosłych. Ile było dzieci, a ilu było dorosłych? =)

2)Gdy zmieszamy błękit paryski z czerwienią cynobrową w ten sposób, że farby niebieskiej będzie 1,5 raza więcej niż czerwonej, to otrzymamy farbę koloru ultramaryna. Ile należy wziąć kilogramów błękitu, a ile czerwieni, aby otrzymać 1,5 kg ultramaryn.

3)Kapelusz z piórkiem kosztuje 110 zł. Kapelusz jest droższy od piórka o 100zł. Ile kosztuje kapelusz, a ile piórko??

3

Odpowiedzi

2010-04-15T16:42:10+02:00
1. 48 - liczba wszystkich
x - dorośli
3x - dzieci
3x + x = 48
4x=48
x= 12

3.110 - kapelusz z piórkiem
x + 100 - cena kapelusza bez piórka
x - cena piórka
110=x + x + 100
2x + 100=110
2x=10
x=5

Nie umiałam zadania drugiego, ale myślę, że tobie pomogłam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:45:22+02:00
1. x-ilosc dorosłych
y - ilosc dzieci

x+y=48
3x=y

y=48-x
3x=48-x

y=48-x
4x=48
x=12

y=3x
y=3*12
y=36

x-kapelusz
y-piórko

x+y=110zł
x=y+100

y=110zl-x
x=110zl-x +100

2x=210zl
x=105zl

x+y=110zl
105zl+y=110zl
y=110zl -105zl
y=5zl

prosze, liczę na naj ;]


2010-04-15T16:46:45+02:00
Zad.1
x- liczba dorosłych
48= 3x+ x
48 = 4x \ :4
x = 12
3x = 3* 12 = 36

Odp. Na urodzinach było 36 dzieci i 12 dorosłych.

Zad.3
x- cena piórka
x+100 - cena kapelusza

110 = x + x+100
110= 2x 100/ -100
2x= 10
x=5

Odp. Piórko kosztuje 5 zł , a kapelusz 105 zł

zad.2
x- farba czerwona
1,5x - farba niebieska
1,5 kg = x + 1,5x
1,5 kg = 2,5 x / :2,5
x= 0,6kg
1,5x= 1,5 *0,6= o,9 kg

odp. należy wziąźć 0,6 kg czerwieni i 0,9 kg farby niebieskiej