Oblicz objętość graniastosłupa prawidłowego czworokątnego, którego krawędź podstawy jest równa 8cm, a wysokość jest dłuższa o 5cm od krawędzi podstawy.



Błagam O Szybkie Rozwiązanie ;]

Najlepszemu Rozwiązaniu Dam Naj. :D:D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T16:43:15+02:00
V=Pp x H

V= 8^2 x (8+5)
V=64 x 13
V=832 cm^3

^ - potega
2 5 2
2010-04-15T16:43:31+02:00
A (kr podstawy) = 8cm
H (wysokosc graniastoslupa)= 8 + 5 = 13 cm


V - objetosc

V = Pp × H
V = a² × H
V = 8² × 13
V = 832 cm³

Objetosc wynosi 832 cm³

;)
1 5 1
2010-04-15T16:43:53+02:00
Krawędź podstawy (a) - 8cm
wysokość (h) -8cm+5cm=13cm

V=a²×h
V=8²×13
V=64×13
V=832 [cm³]
2 5 2