Odpowiedzi

2010-04-15T16:43:56+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:46:43+02:00
Średnia waga ośmiu wioślarzy pewnej osady wioślarskiej wynosi 85kg, a waga sternika tej osady jest równa 58kg. Oblicz średnią wag wszystkich zawodników tej osady


x - łączna waga wioślarzy
58 - waga sternika

Średnia waga wioślarzy:
x/8=85
x=85*8
x=680

Średnia waga zawodników:
(x+58)/9=(680+58)/9=738/9=82

ODP: Średnia waga wszystkich zawodników to 82kg.
6 4 6