Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:52:29+02:00
Wietrzenie fizyczne- zachodzi pod wpływem temperatury, skała ulega rozdrobnieniu na mniejsze okruchy lecz nie zmienia się jej skład chemiczny; dzieli się na termiczne(wys.temp.) i mrozowe(niska temp)
wietrzenie biologiczne- zachodzi pod wpływem działalności roślin lub zwierząt; skała zmienia się mechanicznie jak i chemicznie poprzez działające na nią substancje chemiczne pozostawione przez organizmy żywe
7 4 7
2010-04-15T16:59:15+02:00
Fizyczne- rozpad skał przy którym nie zmienia się jej skład chemiczny.
Przychodzi przy wilgotności i częstych zmianach temperatury. Skała zostaje rozkruszona na fragmenty gruzu i ziarna . Głównymi czynnikami kruszenia skał jest zamarznięta w szczelinach skalnych woda oraz ujemne temperatury powietrza .


biologiczne- mechaniczne i chemiczne niszczenie skał. Powodują je np. wzrosty korzeni roślinnych.
6 3 6