Mama Pawła nauczyła go szybkiej metody obliczania, ilu kilometrom w terenie odpowiada 1cm na mapie wykonanej w skali:
a)1:2000000 b)1:50000000 c)1:100000000
NA DOLE PODAJE SPOSÓB MAMY PAWŁA!!!
skala1:20000000
1cm na mapie
to w terenie 20000000cm
czyli 200000 00m<dwa ostatnie zera skreślone
czyli 200 0000km<cztery ostatnie zera skreślone
Wystarczy skreślić 5 zer!!!<tak było w podręczniku
Pomocy i powodzenia!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-05T13:43:42+01:00
A) 1cm to 20km w terenie
b)1cm to 500km w terenie
c)1cm to 1000km w terenie

Jak sam/a powiedziałeś/aś wystarczy skreślić 5 zer..
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T14:18:12+01:00
A)
1cm na mapie to 2000000cm w terenie = (po skreśleniu 5 zer) 20km w terenie

b)
1 cm na mapie to 50000000cm w terenie = 500km w terenie

c)
1cm na mapie to 100000000cm w terenie = 1000km w terenie
19 4 19
2009-11-05T19:40:58+01:00
A) 1cm - 2000000cm 1cm - 20000m 1cm - 20km
b) 1cm - 50000000cm 1cm - 500000m 1cm - 500km
c) 1cm - 100000000cm 1cm- 1000000m 1cm - 1000km
18 4 18