Oblicz , o ile procent:
a)winogrona są droższe od bananów,
b)banany są tańsze od jabłek,
c)winogrona są droższe od jabłek,

banany: 3,50zł
winogrona: 4,20zł
jabłka: 4,00zł


Poproszę o dokładne obliczenia...DOKŁADNE...





zadanie 2...
a)za jedną akcję irmy Kex trzeba było wczoraj zapłacić 52,50 zł, a dzisiaj o 4,20 zł więcej.O ile procent podrożały alcje tej firmy?

b) Za jedną akcję irmy Bax trzeba było wczoraj zapłacić 30zł,a dzisiaj kosztują 28,50zł.O ile procent staniały akcje tej firmy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T13:57:43+01:00
A.)4,20/3,50 =1,2 120 % - 100 % = 20 %
b.)3,50/4,0=87,5 % 100 % - 87,5 % =12,5 %
c.) 4, 20/4=105 % 105 %- 100 % = 5 %

zad 2
a. ) 4,20/52,50 = 8 %
podrożały o 8 %
b. ) 30- 28,5= 1,5
1,5/30= 5 %
staniały o 5 %

pierwszego nie jestem pewna, drugiego jestem (:
1 5 1
2009-11-05T14:52:28+01:00
Zad.1

a) 4,20-3,50=0,70

4,20-3,50 0,70 1
------------- = ---------- * 100%= --- * 100%= 20 %
3,50 3,50 5

b) 4,00-3,50 0,50 1 50
------------------ = -------= ------ * 100%= ----- = 12,5
4,00 4,00 8 4

c) 4,20-4,00 0,2 1
------------------ = -------- = ----- * 100%= 5%
4,00 4,00 20
4 4 4
2009-11-05T15:38:55+01:00