Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:03:37+02:00
X - ilość wszystkich naklejek
60 = 5/9 x | *9
540 = 5x / :5
x = 108

odp: ma w sumie 108 naklejek
2010-04-15T17:04:41+02:00
5/9 - 60 naklejek
Jeżeli podzielimy to przez 5, wyjdzie ile naklejek zawiera 1/9.
60:5 = 12 - tyle naklejek stanowi 1/9 całego zbioru
Teraz wystarczy wszystko pomnożyć przez 9
12 * 9 =108
Moim zdaniem cały zbiór liczy 108 naklejek.
Pozdrawiam:)
2010-04-15T17:04:48+02:00
60- 5/9
x- 1/9
x= 1/9*60/ 5/9= 60/9 * 9/5= 12
12* 4= 48
60+ 48= 108