Aby zrobić zaprawę murarską,trzeba przed dodaniem wody zmieszać jedno wiadro cementu z jednym wiadrem wapna i sześcioma wiadrami piasku.jaki procent objętości tej mieszaniny zajmuje piasek?
proszę o pomoc!!!!!
to jest na jutro z góry dzięki:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T13:50:07+01:00
Potrzeba
1 wiadro cementu
1 wiadro wody
6 wiader piasku

czyli calosc to jest 8 wiader

8 wiader stanowi 100%
6 wiader stanowi x%
x=6 razy 100/8=75 %
piasek stanowi 75 % objetosci mieszaniny
2 4 2
2009-11-05T13:52:37+01:00
1 wiadro cementu + 1 wiadro wapnia + 6 wiader piasku = 8 wiader

8 wiader - 100%

6 wiader - x%

6*100%
----------=
8

=6*25%
-----------=
2

=150
--------=
2

=75%
2 3 2
2009-11-05T13:52:56+01:00
1 wiadro cementu
1 wiadro wapna
6 wiader piasku

to daje nam 8 wiader

6 z 8 to piasek

6/8 ×100%

600/8=75%
3 3 3