Temat: Proporcjonalność

Zad1.
Uczniowie klasy Ib przygotowali na loterię 120 losów, w tym tylko 15 wygrywających . Ile powinni dołożyć losów wygrywających, aby loteria spełniała zapowiadane warunki?

Na obrazku koło tego zadania pisze coś takiego:

Wez udział w loterii fantowej klasy Ib. Co czwarty los wygrywa!!

3

Odpowiedzi

2010-04-15T16:52:21+02:00
120losów - 100%
15losów - x%

15*100/120=12,5%

co 4 los czyli 120/4 = 30

30-15=15

Powinni dołożyć 15losów
2010-04-15T16:53:00+02:00
Co 4 wygrywa czyli 1/4 czyli 25%
25% liczby 120 to 120 * 0,25 =30
30-15 = 15
Odp. Powinni dołożyć 15 losów wygrywających.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:57:11+02:00
X-ilość losów wygrywających któe trzeba dołożyć
15+x /120+x = 1/4
4(15+x)=120+x
60+4x=120+x
4x-x=120-60
3x=60/:2
x=20
odp.aby wygrać powinni dołożyć 20 losów