1.Oblicz obiętość sześcianu, którego pole powieszchnj całkowitej jest równe :
a)150 cm²
b)60dm²
c)288 dm²

2.Prostopadłościan ma wymiary a x 4a x (a+2). Napisz wzór na jego obiętość. Wykonaj obliczenia dla a=20.

POMUSZCIE TO NA JUTRO!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:59:33+02:00
1.
a)150/6=25 √25=5 25*5=125
b)60/6=10 10*√10=10
c)288/6=48 48*4√3=192√3

V=a*4a*(a+2)

V=20*80*22
V=35200
2010-04-15T17:10:39+02:00
1.
^-kwadratowe
*-razy
a)150dm(kwadratowe): 6=25dm
P(jednej sciany szescianu)=bok * bok
25dm^=5dm*5dm
V= Pole podstawy * wyskośc
V=25dm*5dm=125dm(szesciennych)
2.
wymiary

a=20
na
4a=20*4=80
na
(a+2)=20+2=22

v=a*4a*a+2
v=20*80*22=35200j

Tyle wiem... Pomogłam??:))
Pozdro!
:***