Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:56:25+02:00
P = pi r 2 + pi r l
V = 1/3 pi r 2 * H
l2 = 3 kwadrat + 4 kwadrat
l2 = 25
l = 5
P = pi 4 2 (kwadrat) + pi 4 * 5 = 16 pi + 20 pi = 36 pi [cm2]
V = 1/3 pi 4 kwadrat * 3 = 16 pi [cm3]

odp: pole stozka to 36 pi cm2, a objętość 16 pi cm3
2010-04-15T17:00:58+02:00
A²+b²=c²
9+16=c²
c²=25
c=5

Pc= πr² + πrl
Pc= 16π + 4*5π= 36π cm²

V= ⅓πr² * H
V= ⅓ * 16π * 3= 16π cm³

Odp. Pole tego stożka wynosi 36π cm² , a objętość 16π cm³.