Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T16:56:22+02:00
Anna - x
Zofia - x+3

x-15%x = x+3-15
x-0,15x = x-12
0,85x-x = -12
-0,15x = -12 |:(-0,15)
x = 80

Anna - 80
Zofia - 80+3 = 83
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T16:56:30+02:00
X - waga Zofii
x-3 - waga Anny


x-3-0,15(x-3)=x-15
x-3-0,15x+0,45=x-15
-0,15x=-15+3-0,45
0,15x=12,45
x=83

odp: waga Zofii 83 kg.

x-3
83-3=80

odp: waga Anny 80 kg.
1 5 1
2010-04-15T17:04:55+02:00
X - Pani Anna przed kuracją
x-15%x , czyli 85% x - P.A. po kuracji
x+3 - Pani Zofia przed kuracją
x+3 - 15 - P.Z po kuracji

85%x= x+3 - 15
85%x= x- 12 / +12
85%x + 12 = x / - 85%x
12= 15%x / :3
4 = 5%x / *20
x = 80
80 +3 = 83 kg
Odp. Przed kuracją odchudzającą pani Anna ważyła 80kg, a pani Zofia 83 kg.