Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:00:20+02:00
2010-04-15T17:02:52+02:00
Napisz wzory geometryczne (trójkąt , koło , bryły obrotowe , graniastosłupy itd

TRÓJKĄT:
P=a*h/2
TRÓJKĄT RÓWNOBOCZNY:
P=a²√3/4
KOŁO:
P=πr²
WALEC:
P=2πr²+2πrH
V=πr²*H
STOŻEK:
P=πr²+πrl
V=1/3*πr²*H
KULA:
P=4πr²
V=4/3πr³
GRANIASTOSŁUP:
V=Pp*H
Pc=2Pp+Pb
OSTROSŁUP:
V=1/3Pp*H
Pc=Pp+Pb
4 3 4
2010-04-15T17:05:31+02:00
Sześcian V=a²
prostopadłościan V=abc
graniastosłup V=Pp×H
prostopadłościan Pc=2Pp+Pb


przekątna kwadratu d=a√2
wys.trójkata równobocznego h= a√3 podzielić przez 2
pole trójkąta równobocz P- a²√3 podzielić przez 4

3 5 3