Usuń niewymierność z mianownika:
a)√3/√2=
b)√5/√7=
c)√6/√5=
d)√12/√175=
e)√125/√63=
f)√45/√128=
2.
a)3-√2/√2=
b)6-√3/√3=
c)√5-2/√5=
d)√6+1/√6=
e)3+√2/5√2=
f)√2+5/2√2=
g)1-2√6/√54=
h)3+√6/√96=
i)√10-2/√1000=


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T14:09:35+01:00
A)√3/√2= √3*√2 / √2 *√2 = √5 / 2
b)√5/√7= √35/7
c)√6/√5= √30/ 5
d)√12/√175= √2100 / 175
e)√125/√63= √7875 / 63
f)√45/√128=√5535 /128
2.
a)3-√2/√2= 3-2/2 = 1/2
b)6-√3/√3= 6-3/3 =1
c)√5-2/√5= 5-5/5
d)√6+1/√6= 6+1/6= 7/6= 1 1/6
e)3+√2/5√2= 3+2/5*2= 5/10=1/2
f)√2+5/2√2= 2+5/ 2*2=7/4=1 3/4
g)1-2√6/√54= 1-2√324 /54
h)3+√6/√96= 3 √596 / 96
i)√10-2/√1000=√ 10 000 - 2 / 1 000
2009-11-05T14:15:17+01:00
A) pierwiastek z 6 / 2
b) oierwiastek z 5 /7
c) -||- z 30/5
d) -||- z 2100 / 175
e) -||- z 7875 przez 63
f) -||- z 5760 przez 128