Graniastosłupy:)
Akwarium w kształcie prostopadłościanu ma długość 60 cm, a szerokość 25 cm.Kostka sześcienna o krawędzi 10 cm wrzucona do tego akwarium całkowicie zanurzyła się w wodzie. Ustal o ile centymetrów podniósł się poziom wody w akwarium:)
Pomocy!!!Pilne:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:13:10+02:00
Objętość kostki:
10cm*10cm*10cm=1000cm³

60cm*25cm*x=1000cm³
x=1000cm³/60cm*25cm
x=0,67 cm
Poziom wody podniósł się o 0,67 cm
2010-04-15T17:13:32+02:00
A=60cm
b=25cm

kostka:
a=10cm
v kostki=a³=10³=1000cm³
v akwarium=abh
1000=60×25h
h=1000:1500
h=⅔cm
woda podniosła się o ⅔cm
1 5 1